Zlata Pecka - logo

Soutěž kreativity v reklamě pořádaná AČRA MK
aktuální ročník 2019

Metro Zlatá pecka 2013 zná své vítěze a své jméno do budoucna spojuje s FTV PRIMA


<p>Metro Zlatá pecka 2013 zná své vítěze a své jméno do budoucna spojuje
s FTV PRIMA</p>

<!-- by Texy2! -->

Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) předala v klubu Lávka ve čtvrtek večer ocenění těm nejlepším v 19. ročník mezinárodní soutěže kreativity v reklamě METRO Zlatá pecka 2013. Letos bylo do soutěže přihlášeno 113 reklamních kampaní od 31 českých a 10 slovenských reklamních společností.

Všechny práce posoudily hned tři poroty: jury specializované na webové a multimediální kampaně předsedal Tomáš Jindříšek (Dark Side), porotu product placement vedl Štěpán Wolde (Media One, TV Óčko) . Hlavní porota s čestným předsedou Jiřím Suchým rozhodla o výběru 35 kampaní na shortlist a ocenila vítěze.

Letošní ročník opět potvrdil velký zájem soutěžitelů o kategorii „Product Placement“. TV Nova, Česká televize, FTV Prima a TV Barrandov přihlásili 15 prací, které hodnotila odborná porota ve složení Štěpán Wolde (Media One, TV Óčko), Hana Halvorsen-Banks (TV Branded Entertainment director, FUSE CZ), Jan Jireček (vedoucí prodeje komerčních produktů ČT), Zuzana Zvěřinová (trade marketing manager TV Nova) a Šárka Kubačková (TV Nova). Product placement se podle prezidenta AČRA Pavla Brabce na celkové televizní reklamě zatím podílí v řádu několika procent, ale jeho význam pro reklamní zadavatele roste. PP je stále významnějším komunikačním prvkem a diváky je výrazně pozitivněji přijímán, než klasická spotová reklama.

Multimediálních kampaní soutěžilo 30 prací, 8 prací bylo nominováno a z toho 5 získalo Zlatou pecku. Na Slovensko putovaly hned 3 Zlaté pecky. Podobně jako v minulém roce zaujaly porotu vtipné a kreativní spoty slovenských společnosti (Istropolitana Advertising , MADE BY VACULIK, Mayer/McCann-Erickson, MUW / SAATCHI&SAATCHI, CORE 4, Respect APP). Pozadu nezůstaly ani české. Nejvíce nominací získaly agentury Lion communications, divize Saatchi&Saatchi, Havas Worldwide, Comtech Group a VCCP.

Slavnostní předávání cen uváděl opět vtipný a milý Jakub Kohák. Prezident pořádající asociace Pavel Brabec oznámil, že Pecka se v příštích letech dohodla na titulárním partnerství s FTV PRIMA a názvu PRIMA Zlatá Pecka. Organizátoři zároveň vyhlašují novou kategorii „Nejlepší herec / herečka v reklamě“, na které spolupracuje s Hereckou asociací a dalšími partnery.